Saturday, September 29, 2012

Sömnprat

Min pojkvän har jobbat 70-80-timmarsveckor de tre senaste veckorna vilket är tråkigt eftersom jag inte ser så mycket av honom, men roligt eftersom han pratar rätt mycket i mellanlandet mellan vaken och sovande (dvs då jag går och lägger mig).

Alltså - Nattens sömnprat (á la Knivlisa):

Gavin (Exalterat): Babe, babe, there's an angel on the balcony!
Jag: Hey? (I Australien kan man alltså säga 'hey' istället för 'what', jag är inte helt dum i huvudet)
Gavin: Baaay there's an anglien on the balcy!
Jag: There's an alien on the balcony?

Gavin: Noooo.... There's an ANGEL there!
Jag: Oh, an angel on the balcony?

Gavin: Yeeeaaaahh.... (Ler lyckligt)


Jag var lite orolig och hade svårt att somna innan, men nu känner jag mig faktiskt rätt trygg när jag vet att vi har en ängel precis utanför sovrummet.

(Vet dock inte om det var just den natten eller i allmänhet. Får återkomma angående det.)

No comments:

Post a Comment