Sunday, November 25, 2012

Här är jag igen och nu händer det grejer!

Hej hej.
Förlåt att jag inte skrivit på länge, jag har väldigt lite tid och väldigt mycket att få gjort.
Beeecaaaauuuse... Jag har stora nyheter!

Snart byter vi detta:





Mot detta:














Yes ni har fattat rätt - ENGLAND BABY!

Vi måste vara lite dumma i huvudet eftersom jag verkligen hatar kyla och regn så på det sättet verkar det ju lite korkat, men på alla andra sätt är jag SO EXCITED!

Vi ska i och för sig inte bo i London som ju är på bilderna utan utanför i Farnborough där Gavin kommer från - området har typ 250,000 invånare så inte jättelitet men bra mycket mindre än Sydneys typ 4 miljoner.
6 mil till storstadssmeten om jag blir uttråkad.

Redan 17:e december bär det av så vi är i full gång med att försöka få ordning på allt, sälja möbler osv.

Det är alltså därför jag aldrig har någon tid eller pengar eller något intressant att berätta: vi har sparat så mycket som möjligt sedan augusti/september. Vi har inte jättemycket sparpengar för tillfället men har lyckats betala för flygbiljetter (precis innan jul - DYRT), en månads hyra + samma summa i deposition för en lägenhet samt flygbiletter över till Sweden där vi kommer vara 27 dec till 4 jan.

Så satans roligt det ska bli!
Det ni, nu händer det faktiskt lite grann!

1 comment:

  1. Kul! Inget mer sydney nu alltså - hur känns det??

    Hur gjorde du när du jobbade och pluggade? Har precis insett hela problematiken med csn, att de minskar ens belopp om man tjänar för mycket (dvs precis går runt om man är i oz). Jobbade du svart eller struntade du bara i att meddela det? Vet du hur folk brukar göra?

    Lycka till med allt! Ska bli kul att fortsätta läsa om englandsäventyr!

    ReplyDelete