Wednesday, January 30, 2013

Att vara unemployable

Fick precis ett samtal från en kvinna på en HR-avdelning angående ett jobb jag sökt och alltså herregud, vad jag är dålig på telefonintervjuer. Vanliga intervjuer också, egentligen. Hatar skiten.
Det här är alltså ett administratör-jobb jag nästan är överkvalificerad för, men jag fick det att låta som att jag är så pass dum i huvudet att det är nog inte lönt att ens tänka på att anställa mig.

Herregud. Skäms. Jag skäms alltid i sådana här sammanhang. En intervju eller när någon ska läsa mitt CV får mig typ att rysa för jag tycker det är så pinsamt. Hatar att skryta om mig själv.
Hatar att jag har lite erfarenhet men inte tillräckligt för något bra jobb.
Hatar det här "mitt emellan".

I och för sig var den här kvinnan inte så där speciellt trevlig, så det hjälpte väl inte direkt heller med att ge bra och genomtänkta svar.

Usch. Fy. Tänka. På. Annat.

Nähä nä. Nu ska jag bara gå och bryta ihop en stund och sen äta lunch.

1 comment:

  1. Hej!

    Har suttit och googlat hela morgonen och letat efter nån som pluggat i Sydney och hittade din blog. Måste bara saga att du skriver väldigt roligt. Skrattar ganksa mycket! Men! Det jag egentligen undrar är om inte du kan bestämma åt mig om jag ska plugga I Sydney eller inte?! Jag har redan gjort mitt första working holiday år och är nu här på turistvisum. Jag har kommit in på UTS Communication och är pepp på att plugga men jag är sjukt osäker på om jag vill ha en halv miljon i studielån.

    Tänkte bara att du som redan gjort det kan väl bara saga vad du tycker. Och är det värt det? Känns det som att du kan betala tillbaka och fick du jobb i Sydney efter utbildningen?

    Om du hade möjligeheten hade du gjort det igen eller hade du med facit i handen kankse skitit i det? Är sjukt förrvirrad och måste bestämma mig typ nu..

    Jätte tacksam för svar! / Sarah

    ReplyDelete