Wednesday, January 30, 2013

Hej

Ber om ursäkt för den totala tystnaden.
Jag har haft en ganska hektisk månad med tvärs-över-världen-flytt, sedan internet som inte fanns och så ett Sverigebesök.

Förlåt till mina kompisar om ni läser här. Jag har tänkt att ringa och jag vet att det ser ut som jag inte bryr mig alls men jag gör det. Det är bara det att jag har ångest och känner mig deppig och då drar jag mig för att höra av mig.

Vet inte riktigt varför jag har ångest för allt är väl bra egentligen men jag tror det har att göra med att jag inte har något jobb än och inga pengar och känner mig lite värdelös. Sen har det ju varit rätt stora livsförändringar och det kan ju kanske påverka också, vad vet jag.

England är i alla fall soft men precis så grått som man tänker sig att England är i januari.

Vi har träffat Gavins släkt rätt mycket (bland annat eftersom det är första gången han är hemma på fyra år) och de är ju snälla och glada så det är kul.

Lägenheten är hysteriskt stor och fin. Känns som ett hus jämfört med vårt ställe i Neutral Bay som känns otroligt klaustrofobiskt i jämförelse.
Två plan, två sovrum, ett vardagsrum, ett kök, ett stort badrum med både dusch och badkar.
Dock helt galet fult hus från utsidan, men hey, man kan väl inte få allt och vi bor ju inuti.

Vi har köpt en bil och jag börjar så småningom känna mig lite mindre orolig för att köra (har kört bil typ fem gånger de senaste tre åren). Tyvärr så kostar ju bensin pengar så det är inga längre utflykter jag tar, men ändå.

Vi väntar på att få ut vår super (pension) och skatt från Australien men det dröjer tyvärr (varför jag inte har några pengar) så det är ju lite surt. Därför är lägenheten inte färdigmöblerad den här gången heller utan det är madrass på golvet som gäller och andra rummet är halvmöblerat. Gör i och för sig inte så mycket, men det hade ju varit soft att åka och köpa allt vi behövde på samma gång och få allt färdigt och fint.

Vi har förresten haft galet mycket problem med diverse admin-grejer från Australien. Städaren blåste oss så vi fick betala extra (i efterhand utan att vi visste om det - drogs från depositionen), en fire safety inspector kom och tog ner vårt brandlarm och nu har vi fått betala för ett nytt (?!), våra kompisar som skulle köpa våra möbler förde inte över pengar, och banken har tagit ut avgifter som är mycket högre än de sa till mig men vägrar ge tillbaka mina pengar eftersom de hävdar att de gav mig rätt info.
Jävla strul. Jävligt dyrt och svårt att ringa till Australien. Just därför antar jag. De flesta vet att de inte behöver ge tillbaka pengarna för kunden ger upp för eller senare.

Nu gör ju visserligen inte jag det eftersom jag har all tid i världen. Lodgade ett formal complaint med Fair Trading mot städfirman häromdagen. Hoppas på $380 tillbaka. I så fall ska jag köpa en bäddsoffa och kanske ett par stövlar.

Nähä. Får nog sluta där. Hej med er.

No comments:

Post a Comment