Saturday, September 22, 2012

Det är faktiskt skitsent och jag borde sova

Men klockan är två och jag har druckit mer än en flaska vin.
Jag kan inte gå ut eftersom jag inte har några pengar, varken ikväll eller imorgon under dagen.
Och min pojkvän ska jobba imorgon till ca 15 så jag kan inte ens hänga med honom.

Så även om det känns lite onödigt att sitta här och vara hemmafull (på gaaaaalet god pinot grigio dock!) och titta på Vänner och kika på onlineshopping jag inte har råd med, känns det också ganska onödigt att gå och lägga sig tidigt just ikväll.

Det fina med att vara rätt vuxen: jag vet att jag får bestämma helt själv och kan göra vad fan jag vill, vill jag sitta här och dricka billig (men som sagt god!) pinot och glo på Friends hur länge jag vill.
Det dåliga med att vara rätt vuxen: jag vet redan nu att jag kommer må rätt dåligt imorgon, så det reducerar liksom nöjet ganska rejält.

Jag tror jag tar ett glas mjölk och går och lägger mig nu, faktiskt.

No comments:

Post a Comment